روستای چاه‌کور

مجله خبری آنلاین روستای چاه‌کور
روستای چاه‌کور

ایـنـجـــــــــا یـــک روســـتـــاســـــت ؛
اما دلی دارد به وسعت بزرگترین شهر این ســرزمین، با مــردمانی همــرنگ ایمـان و تلاش که فـرهنگ را در نهـاد خود بومی کرده اند؛ کوچه های ما با عطـر دل انگیز 5 کبوتر خونین بال دفاع مقـدس رنگ و بوی عاشـقی به خـود گـرفته است، اینجا چاه‌کور است و طلیعه حماسه و ایثار روزهای جنگ و دفاع، از جوانان دیروزش برای خود نام پر افتخــاری به ارمغـــان آورده است. اینجا روسـتای مـن است و برای بالندگی هــــزار عــرصه دارد، عـطر دل انگــیز بهارانش را نوازشگر مشام خسته هر رهگذر می بینم و تابندگی خورشیدش را مُهر تأیید کوشندگی مردمان مؤمن، تلاشـگر و مهـربانش. اینجا چاه‌کور؛ قلـب گـرم و تپنده ای از جـنـوب فــارس؛ ســــرای مـن اسـت ...

استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، روستای چاه‌کور

امیدواریم که درعصر ارتباطات با استفاده مناسب از وسایل ارتباط جمعی و هم اندیشی همه ی مردم فهیم و متحد روستای چاه‌کور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی گامی عملی برداریم.

http://bayanbox.ir/view/3652106442899597265/telegram-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/4761383935145554184/aparat-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/6927517643976874374/instagram-chahkowr-social.png

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶ ق.ظ

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

عید فطر در چاه کور

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۳۵ ب.ظ
دوستان سلام، عید همگی مبارک باشه؛ مردم دین دار و خداپرست روستای چاه کور امروز صبح پس از یک ماه روزه داری و عبادت، با شرکت در نماز عید سعید فطر، پاداش خود را از خداوند منان دریافت کردند. صبحگاهان امروز نوای دلنشین "الصلواه ایها المؤمنون" در سطح روستا طنین انداز شد و این خود خبر از فرا رسیدن عید سعید فطر می داد. مردم این روستا بر طبق آداب و سنن نیک و پسندیده نیاکان گذشته؛ در روز عید فطر با آراستن ظاهر و باطن خود؛ جهت شرکت در نماز عید راهی حسینیه یا مسجد مورد نظر می شوند. نماز عید فطر امسال باشکوه تر از سالهای گذشته به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی اصغر میر در حسینیه امام جعفرصادق (ع) چاه کور برگزار گردید و نمازگزاران پس از اقامه نماز با مصافحه و خوشرویی، این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند. همچنین بعد از نماز عید؛ جلسه تلاوت قرآن جهت شادی روح اموات درگذشته اخیر، به مدت یک ساعت در حسینیه برگزار شد و پس از آن اقوام و طوایف روستا بصورت گروهی و دسته جمعی جهت انجام صله رحم و دید و بازدید عید راهی منازل خویشاوندان خود و از کارافتادگان روستا شدند.
  • علیرضا زارعی

اطلاعیه ای از سوی هیئت

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۴۰ ب.ظ

  • علیرضا زارعی

گامی در مسیر فرهنگ سازی اسلامی

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۴۲ ب.ظ

در این پست توجه شما را به اطلاعیه ای از سوی امام جماعت محترم مسجد امام حسن عسگری (ع) چاه کور؛ جناب آقای سید حسن موسوی جلب می کنم:


بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع عموم مردم عزیز علامرودشت - بالاخص روستاهای حومه چاه کور- می رساند که به همت اهالی ولایتمدار و سخاوتمند روستای چاه کور از امسال به بعد هر ساله در روز میلاد باسعادت کریم اهلبیت؛ آقا امام حسن مجتبی (علیه السلام) نانوایی شهداء روستای چاه کور پخت و عرضه نان خود را بصورت صلواتی و رایگان انجام می دهد. از همه عزیزان جهت تهیه نان دعوت بعمل می آید. باشد که ما نیز گامی در مسیر فرهنگ سازی اسلامی و احیای سنت کرامت برداشته باشیم؛ انشالله ...

سیدحسن موسوی

پانزدهم رمضان المبارک 1391 ه.ش

  • علیرضا زارعی

خطیب ماه مبارک امسال

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۴۷ ب.ظ

به اطلاع آن دسته از عزیزانی که پیگیر اخبار و تحولات روستای چاه کور هستند می رسانم که خطیب ماه مبارک رمضان امسال روستای چاه کور؛ فرزند برومندی از این دیار؛ جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی اصغر میر می باشند که با حضور خود در زادگاهشان، موجبات اتحاد و همدلی اهالی را فراهم نموده اند. برنامه های تبلیغی ایشان بدین شرح می باشد:

- برگزاری نماز جماعت صبح؛ همه روزه در مسجد امام حسن عسگری (ع)
- جلسه احکام و مسائل فقهی و شرعی ویژه عموم؛ هر روز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد مذکور
- سخنرانی موضوعی با محوریت اصلی اخلاق اسلامی؛ هر شب بعد از تلاوت قرآن و دعای افتتاح در حسینیه مرکزی 

نیز ایشان در جلسات جداگانه ای آمادگی پاسخ به مسائل شرعی ویژه؛ پاسخ به شبهات دینی؛ تنظیم سال خمسی و ... را اعلام داشته اند. برای این بزرگوار از خداوند متعال آرزوی سلامتی و طول عمر مسئلت می داریم.
  • علیرضا زارعی

موفقیت در اولین گام

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۵۶ ب.ظ

تیم فوتبال اتحاد چاه کور دیشب طی اولین بازی خود در رقابت های فوتسال جام رمضان منطقه چاه ورز توانست با انسجام و اقتدار کامل تیم شهید علی پور دهنو فاضلی را با نتیجه 9 بر یک شکست دهد . گلهای این دیدار را آقایان سید کاظم موسوی (3 گل) ، امیر میر (2 گل) ، سعید میر (2 گل) و میثم عالی (2 گل) به ثمر رساندند . این تیم در دومین دیدار خود ، شنبه شب 91/5/7 ساعت 22/30 مقابل تیم پاس چاه ورز به میدان خواهد رفت .

  • علیرضا زارعی