روستای چاه‌کور

مجله خبری آنلاین روستای چاه‌کور
روستای چاه‌کور

ایـنـجـــــــــا یـــک روســـتـــاســـــت ؛
اما دلی دارد به وسعت بزرگترین شهر این ســرزمین، با مــردمانی همــرنگ ایمـان و تلاش که فـرهنگ را در نهـاد خود بومی کرده اند؛ کوچه های ما با عطـر دل انگیز 5 کبوتر خونین بال دفاع مقـدس رنگ و بوی عاشـقی به خـود گـرفته است، اینجا چاه‌کور است و طلیعه حماسه و ایثار روزهای جنگ و دفاع، از جوانان دیروزش برای خود نام پر افتخــاری به ارمغـــان آورده است. اینجا روسـتای مـن است و برای بالندگی هــــزار عــرصه دارد، عـطر دل انگــیز بهارانش را نوازشگر مشام خسته هر رهگذر می بینم و تابندگی خورشیدش را مُهر تأیید کوشندگی مردمان مؤمن، تلاشـگر و مهـربانش. اینجا چاه‌کور؛ قلـب گـرم و تپنده ای از جـنـوب فــارس؛ ســــرای مـن اسـت ...

استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، روستای چاه‌کور

امیدواریم که درعصر ارتباطات با استفاده مناسب از وسایل ارتباط جمعی و هم اندیشی همه ی مردم فهیم و متحد روستای چاه‌کور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی گامی عملی برداریم.

http://bayanbox.ir/view/3652106442899597265/telegram-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/4761383935145554184/aparat-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/6927517643976874374/instagram-chahkowr-social.png

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۱:۴۴ ب.ظ

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

یا امیرالمؤمنین روحی فداک

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۵۳ ق.ظ

ویژه برنامه جشن باشکوه میلاد اسدالله الغالب؛ حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) شب گذشته در محوطه آزاد روبروی مجتمع فرهنگی هنری قمر بنی هاشم (ع) برگزار گردید. شرکت گسترده اهالی روستا و بعضاً بزرگوارانی از روستاهای همجوار شور و شعف خاصی به روند برگزاری این جشن بزرگ بخشیده بود. روایت بهترین پدر ( نکوداشت مرحوم حاج سید محمد موسوی ؛ پدر شهید والامقام سید حسین موسوی)، همولایتی سلام (ضبط گزارش از سطح روستا)، مسابقه پیامکی، شعرخوانی دختران طرح صالحین پایگاه خواهران چاه کور، مداحی برادر بزرگوار؛ آقا سید محمود هاشمی؛ مسابقه حضوری کیستان ( حدس شخصیت های فرهنگی مذهبی چاه کور )، سرود نوجوانان گروه میثاق چاه کور و ... از رئوس برنامه های متنوع این جشن بزرگ بود. باشد که مورد قبول حضرتش واقع شود. نیز پخش زنده این مراسم برای معتکفین مسجد امام حسن عسگری (ع) چاه کور به کمک فناوری و تکنولوژی های روز از بارزترین ویژگی های این برنامه به شمار می رفت.

  • علیرضا زارعی

خبرهای این چند روز چاه کور

يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۵۶ ب.ظ
از گوشه و کنار چاه کور می شنویم :

- مراسم سالگرد بزرگ بسیجی تاریخ ؛ حضرت خمینی کبیر (ره) دیشب به همت هیئت امنای حسینیه امام جعفرصادق (ع) چاه کور و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه مذکور برگزار گردید . در این مراسم اهالی ولایتمدار چاه کور ابتدا به نیت شادی روح آن خلیل بت شکن یک ختم دسته جمعی قرآن توأم با تلاوت مجلسی انجام دادند و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین علیپور ضمن تشریح شخصیت عرفانی حضرت امام (ره) همه حضار را به فیض کامل رساندند .
- امسال هم مطابق با روال گذشته کاروان زیارتی مرقد امام چند روز پیش از بخش علامرودشت راهی تهران شده است که چندی از اهالی این روستا ( از جمله مداح بزرگوار سید موسی موسوی ) نیز از همراهان این کاروان هستند .
- تلاش و تکاپوی خالصانه همسایگان مسجد امام حسن عسگری (ع) چاه کور ( مسجد مرکزی) در امر نظافت و عطرافشانی این مکان مقدس در آستانه ایام البیض حاکی از این مطلب است که بانیان امر مراسم معنوی اعتکاف ، امسال هم کمر همت در برپایی این مراسم بسته اند و این دیار مذهبی امسال هم میزبان خواهران روستاهای همجوار و نیز مؤمنات این روستا می باشد .
- بنا به احترام مقام شامخ شهدای 15 خرداد و با مشورت مسئولان برگزاری جشن های مذهبی ؛ ویژه برنامه جشن باشکوه میلاد حضرت اسدالله الغالب ؛ امیر العرب و العجم ؛ آقا علی بن ابی طالب (ع) از شب میلاد ایشان حذف و به شب بعد ( دوشنبه شب - ساعت 21 ) موکول شد .
  • علیرضا زارعی